Followers

Friday, February 1, 2013

Kenapa Omega Guard Shaklee?

Ha...saya suka nak jawab soalan ni.... kenapa? Sebab saya memang dah jatuh cinta dengan Omega Guard Shaklee semenjak anak saya disahkan asthma tapi early asthma lah...bkn diperingkat teruk. Sebenarnya saya mempunyai family history asthma. Sebab itu anak-anak saya memang dah ada bunga-bunga astma sejak dari kecik tapi tak teruk. Masa anak sulung dulu, doktor asyik bagi ventolin ajalah. Masa tu tak terjebak lagi dengan Shaklee. Anak no 2 dan 3 takde athma tapi yang no 4 ni doktor cakap ada athma.

Masa tu doktor dah suruh saya beli AeroChamber untuk  digunakan tiap-tiap hari. Saya dah beli dan diberi penerangan macammana nak gunakannya serta dah diberi jadual untuk saya catat bila masa dan berapa kerap anak saya batuk dan muntah diwaktu malam dan pagi. setelah balik ke rumah, saya termenung sendiri samaada nak guna @ tidak. Setelah berbincang dengan suami, saya nekad untuk tidak menggunakannya tetapi membeli OmegaGuard untuk diberikan kepada anak saya. 


Setelah 2 bulan saya memberikan OmegaGuard secara selang sehari sebanyak 1 biji  sehari maka saya dapat melihat kesan positif yang amat ketara. Rutin harian anak saya yang sentiasa muntah pada waktu malam dan pagi sudah tidak ada lagi. Semasa Checkup yang seterusnya, saya memberitahu doktor yang anak saya sudak ok tanpa menggunakan inhaler dan doktor bertanya saya, apa yang saya berikan untuk anak saya. Dengan bangganya saya mengeluarkan botol OmegaGuard Shaklee dari dalam beg tangan saya. Saya bertanyakan doktor samaada boleh memberikan setiap hari atau tidak. Doktor terus membelek-belek botol OmegaGuard tersebut dan berkata, ia minyak ikan tulin. Anda boleh bagi tiap-tiap hari. Ya Allah...masa itu betapa seronoknya saya. Semenjak hari itulah saya jatuh cinta dengan Omega Guard Shaklee...dan sehingga hari ini, kami satu keluarga makan OmegaGuard. Suami saya pun, bila dah makin berumur ni, kerap pulak semputnya, jadi saya suruh je  lah dia telan OmegaGuard...sekarang dah makin ok. Syukur sangat kerana dipertemukan dengan Shaklee... Ok jom kita baca kena OmegaGuard Shaklee yang telah menjadi pilihan hati...


Kelebihan Shaklee.

Ia merupakan minyak ikan terbaik di dunia. Shaklee Omega Guard diekstrak dari minyak ikan laut air sejuk (sardin, mackerel,herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan tulin di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 yang paling tulin dan paling semulajadi. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan propietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulaji sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polyclorinated biphenyl-merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik) yang terdapat dalam kebanyakan jenis ikan.

Kenapa ikan laut dalam?

Pada tahun 1070, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui satu rahsia iaitu Penduduk  Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza. Orang Eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenai ikan laut sejuk menunjukkan bahawa ikan dari air laut yang mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platelet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.


SETIAP KAPSUL MENGANDUNGI
Omega-3 EFA
330mg
EPA
180mg
DHA
120 mg

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Hubungi saya Roslina Mohd Arshad di:
013-46417801 @
email : roslina.arshad76@gmail.com
untuk pesanan atau konsultasi percuma.




No comments:

Post a Comment