Followers

Saturday, December 1, 2012

Vita-Lea® Iron Formula - Multivitamin Pertama di Dunia

Tahukah anda..Vitalea Shaklee adalah multivitamin pertama yang dicipta di dunia???(bangga tu sebab saya adalah sebahagian dari ahli keluarga Shaklee...hehe...) Perkataan "Vitamin"yang disebut kini adalah berasal dari Shaklee. Ia dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee pada tahun 1915 dalam bentuk cecair pada asalnya tetapi kini telah diubah ke bentuk tablet dengan bantuan teknologi yang terkini... Ia disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina dan merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas larut di dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berinteraksi dengan protein di dalam badan untuk penyerapan yang lebih pantas di dalam usus kecil. Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea selama setahun, boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vitalea telah dipilih oleh Centre of Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Manfaat Utama :
  • Tenaga Segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental sekaligus membantu sistem memori fokus dalam pelajaran dan kerja harian.
  • Pelengkap Nutrisi - terutamanya pada pengamal fast food & vegetarian kerana pengamalan diet yang tidak seimbang akan menyebabkan kekurangan pelbagai vitamin dan mineral dalam badan. 
  • Keupayaan Sistem produktif - penting kepada kanak2 dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan penuaan.
  • Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan pertumbuhan sel-sel baru, membantu proses tumbesaran, pertumbuhan rambut, kuku, kulit, otot dan hormon.
  • Menjaga kesihatan tiroid kerana vitalea mengandungi iodin
  • Melindungi  organ - buah pinggang, jantung dan hati.

Multivitamin seperti yang kita tahu, memang ada macam2 produk dipasaran. Ada yang sintetik dan ada yang semulajadi. Jadi kenapa anda mesti pilih SHAKLEE?

Sebabnya:
  1. Terbaik dalam pasaran - mengandungi 19 nutrien iaitu 12 vitamin & 7 mineral.
  2. Teknologi terbaik ( dengan jumlah nutrien yang begitu banyak, saiz vitamin yang sepatutnya adalah sebesar penumbuk tetapi dapat dimampatkan menjadi sebesar kelingking shj...tu dia... ).
  3. Dirumus secara saintifik dan teruji keberkesanannya.
  4. Membekalkan BIOTIN - disarankan 100% oleh US RDA & merupakan komponen vitamin yang termahal ( tak semua syarikat blh bg tau...tp Shaklee blh..)
  5. Menyediakan Vitamin dan Mineral seimbang yang lebih baik menurut piawaian Daily Standard.
  6. Tiada nutrien yang tidak perlu ditokok tambah.
  7. Tingkatkan 'densiti' iaitu ketumpatan tulang hingga 2-3 kali ganda.
  8. Merangkumi 40 jenis makanan.
  9. Tempoh masa 'disintegration' / pemecahan yang unggul (senang larut)
  10. Ujian dilakukan ke atas manusia dan bukannya binatang.
  11. Semua bahannya adalah dari sumber semulajadi dan bukan sintetik.
Jadi, apa difikirkan lagi...pilihlah yang semulajadi dan bukannya sintetik kerana bahan2 di dalam vitamin sintetik mempunyai sifat tidak stabil...Tepuk dada tanya selera..pilihlah yang terbaik untuk keluarga anda...

Hubungi saya untuk pertanyaan dan konsultasi percuma di :
email : roslina.arshad76@gmail.com
sms : 013-6417801
WhatsApp : 018-2266715

No comments:

Post a Comment