Followers

Thursday, July 4, 2013

Ibu Bakal Menunaikan Umrah



Lagi seminggu jer lagi ibu saya akan berangkat ke Mekah untuk menunaikan umrah. Tak sangka, ibu saya akan dapat menjejakkan kaki lagi ke Tanah Suci Mekah. Kali pertama ibu pergi menunaikan haji sewaktu saya darjah 6. Masa tu sedih sungguh rasanya kena tinggal sebab saya masih kanak-kanak. Tapi kini saya sedih jugak sebab ibu sudah uzur, umurnya pun sudah menjangkau 60 tahun. Kesian sungguh bila mendengar rintihannya yang selalu sakit terutama selalu sakit lutut dan pening-pening. Tapi saya bersyukur kerana Allah izinkan ibu menjejakkan kakinya sekali lagi ke tanah suci Mekah untuk kali keduanya dan ditemani oleh abang, kakak ipar dan ibu saudara. Hajat dihati nak ikut serta tapi apakan daya, masih ada tanggungjawab ke atas suami dan anak-anak. Anak saya akan menduduki UPSR tak berapa lama lagi. Kesian jugak dekat suami nak kena uruskan 4 orang anak sekaligus. Kalau panjang umur, murah rezeki dan dengan izin Allah, akan sampai juga saya dan suami di sana...amin...doakan saya yer...Doakan juga ibu dan keluarga saya sihat di sana dan dapat menunaikan umrah dengan sempurna...

Saya terfikir-fikir, apa vitamin yang patut saya bagi ibu untuk ke tanah suci sebab dia pergi sewaktu umat Islam seluruh dunia sedang giat berpuasa. Mencabar sungguh tu... Kalau ikutkan hati, semua vitamin saya nak suruh ibu telan tapi tak mungkin semua tu, tahu-tahu sajalah kan, nak telan banyak-banyak. So, the best solution, saya akan bekalkan ESP, PERFORMANCE DRINK, ADVANCE JOINT HEALTH & NUTRIFERON untuk di makan manakala HERBAL BLEND untuk disapu pada tumit kaki bagi mengelakkan pecah-pecah. Ok jom kita tengok secara ringkas apa fungsi semua vitamin tadi untuk sewaktu berpuasa :




Performance Drink

Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.

Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat:
  • Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi. 
  • Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul)
  • Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.

Energyzing Soy Protein
  • Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  • Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
  • Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah sat program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya

Advance Joint Health 
(Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan)
  • Dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat.
  • Dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

NutriFeron™
(Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan) 

NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.  Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee. Ia berfungsi menguatkan sistem pertahanan badan dengan mengarahkan sistem pertahanan semulajadi badan untuk melawan T-cells, B-cells dan makrofag. Secara tak langsung dapat melindungi dari gejala biasa seperti demam, batuk & selsema. Bukan itu sahaja, ia boleh juga boleh membantu melawan kanser dan melambatkan proses penuaan.

Herbal Blend®
Multi-Purpose Cream  

  • Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.
  • Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Hubungi saya Roslina Mohd Arshad di:
013-46417801 @
email : roslina.arshad76@gmail.com
untuk pesanan atau konsultasi percuma.


 

No comments:

Post a Comment